DIGITAL HOSPITAL
Sistem
Informatic
Servicii Medicale la Viteza Digitală în Epoca Telemedicinii!
Telemedicina integrată este un concept care se referă la utilizarea tehnologiei pentru a integra mai bine serviciile de telemedicină în sistemul de îngrijire a sănătății existent.
Spitalul Digital este o instituție medicală care integrează în mod extensiv tehnologiile digitale în toate aspectele asistenței medicale. De la colectarea și stocarea datelor medicale, diagnosticarea și tratamentul pacienților, facilitează continuitatea îngrijiri post-spitalizare, până la gestionarea eficientă a resurselor și conectarea pacienților cu profesioniștii din domeniul sănătății, aceste spitale aduc sănătatea în era digitală. Telemedicina integrată este o ramură a medicinei care utilizează tehnologia informației și comunicațiilor pentru a oferi servicii medicale la distanță. Aceasta presupune furnizarea de îngrijire medicală, diagnosticare, consultații și monitorizare folosind mijloace de comunicare online, cum ar fi platforme, dispozitive medicale, telefoane mobile, computere, apeluri video și alte tehnologii digitale.
Sistemul Informatic de Telemedicină Integrată Spirocco Digital Hospital (SDH)
este cea mai complexă soluţie de eHealth și de pe piaţa locală, un sistem care integrează tehnologia informației și comunicațiilor cu serviciile de telemedicină pentru a asigura o gestionare eficientă și interoperabilă a informațiilor medicale și a serviciilor medicale în cadrul unui sistem de sănătate sau într-o instituție medicală. Acest sistem include o varietate de componente, cum ar fi software-ul pentru gestionarea datelor pacienților, aplicații pentru consultații online, dispozitive de monitorizare medicală la distanță și alte tehnologii care facilitează telemedicina. Permite apropierea dintre pacienți și medici specialiști, indiferent de proximitatea fizică, urmând modelul deja implementat în țările vestice. Permită colectarea, stocarea și partajarea securizată a informațiilor medicale, și facilitează consultațiile virtuale, permite monitorizarea medicală la distanță și sprijină gestionarea eficientă a îngrijirii pacienților. Oferă servicii medicale de la distanță, pentru a îmbunătăți accesul la îngrijirea medicală și pentru a asigura continuitatea îngrijirii pacienților într-un mod integrat și eficient. Platforma colectează și organizează datele preluate/încarcate în timp real de pe dispozitivele medicale integrate și certificate CE a măsurătorilor validate științific cu scopul de a sprijini screeningul medical, permite monitorizarea pacienților cronici, a membrilor unei comunități, supravegherea modificărilor stării fiziologice în timp real. Rezultatele sunt evaluate de sistem și apoi sunt date spre evaluare/confirmare către medicii de specialitate.
SDH telemedicina integrată contribuie la asigurarea continuității îngrijirii post-spitalizare prin conectarea pacienților cu furnizorii de servicii medicale într-un mod mai rapid și mai convenabil. Acest lucru poate fi deosebit de util în zone geografice izolate sau în cazurile în care accesul la servicii medicale tradiționale este limitat. Cu ajutorul platformei pacienții cronici pot fi consultați și monitorizați de la distanță, iar la finalul consultației online, raportul medical este generat și salvat pe platformă, la care au acces persoanele autorizate sau și pacientul prin intermediul Contului Meu pe site sau în aplicația mobilă.
Permite consultații virtuale cu medici și specialiști de la distanță, interpretarea măsurătorilor individuale sau a angajaților unor intreprinderi, efectuarea consultațiilor obligatorii de medicina muncii pentru abonații corporate, centre de îngrijire vârstnici, poate fi utilizată pentru a oferi servicii medicale în zone geografice izolate sau cu resurse medicale limitate dar și pentru abonații fizici sau pacienții care doresc să acceseze consultații la distanță pe bază de abonament. Telemedicina integrată îmbunătătește calitatea și siguranța îngrijirilor pacienților, a devenit un instrument esențial în furnizarea de îngrijiri medicale în lumea modernă și este susceptibil să joace un rol tot mai important în viitorul asistenței medicale. Conform studiilor, pacienții care au acces la acest tip de servicii au dovedit mai multă implicare în propria asistență medicală.
Scopul soluției software
Creșterea calității și eficienței serviciilor medicale oferite în cadrul spitalelor și clinicilor, gestionarea resurselor și reducerea costurilor. Facilitarea accesului la serviciile de sănătate fără limitare geografică. Punem la îndemâna medicilor și a pacienților instrumente care sprijină monitorizarea și terapia de la distanță a persoanelor cu boli cronice, facilitarea continuității îngrijirii medicale post-spitalizare, screeningul și monitorizarea sănătății pacienților/comunităților din zone greu accesibile, defavorizate. Oferă pacienților acces la îngrijire medicală fără a fi nevoie să se deplaseze la spital sau cabinet medical.
Facilități:
- Monitorizare Continuă: Posibilitatea monitorizării, îngrijirii, de la distanță a pacienților cronici, dispozitivele medicale interconectate permit monitorizarea zilnică conștientă a funcțiilor vitale, a parametrilor fiziologici de sănătate a pacienților, vizulaizarea zilnică/permanentă de catre medic a rezultatelor măsurătorilor și a tendințelor, urmărirea modificărilor, ale stilului de viață, evoluția bolii și reacția pacientului la tratament, intervenție rapidă în caz de urgențe.
Prin utilizarea Sitemului de Telemedicină Integrată Spirocco Digital Hospital (SDH) medicul poate monitoriza de la distanță anumite funcții vitale, biologice și fiziologice ale pacientilor.
Câteva exemple de astfel de funcții monitorizate:
Tensiunea arterială (TA): Dispozitivele de măsurare a tensiunii arteriale pot fi utilizate pentru a monitoriza regulat nivelurile de presiune arterială ale angajaților.
Frecvența cardiacă (puls): Monitoarele cardiace portabile sau alte dispozitive pot înregistra frecvența cardiacă în timp real, furnizând informații despre ritmul cardiac, EKG și eventualele anomalii.
Frecvența respiratorie: Dispozitivele de monitorizare a respirației pot evalua numărul de respirații pe minut și pot detecta modificări semnificative.
Saturatia, Masurarea nivelul oxigenului din sange: Pulsoximetria, o metoda noninvaziva si nedureroasa de a testa si masura nivelul saturatiei de oxigen din organism, sau nivelul oxigenului din sange, folosita pentru a monitoriza starea de sanatate a oricârui pacient care sufera de o boala ce ii afecteaza nivelul de oxigen din sange.
Măsurarea funcției pulmonare: Spirometria este un test de respirație folosit pentru măsurarea funcției pulmonare. Pentru realizarea testului se folosește un dispozitiv (spirometru), cu ajutorul acestui test este măsurată atât cantitatea de aer inspirată, cât și ușurința și rapiditatea cu care este expirat aerul din plămâni.
Temperatura corpului: Termometrele digitale sau alte dispozitive pot măsura temperatura corporală și pot alerta asupra eventualelor febră sau variații semnificative.
Monitorizarea activității fizice: Dispozitivele de monitorizare a activității fizice pot oferi informații despre nivelul de activitate al angajaților, inclusiv numărul de pași, durata exercițiilor etc.
Monitorizarea somnului: Dispozitivele de monitorizare a somnului pot furniza date despre calitatea și durata somnului, ajutând la evaluarea stării de odihnă a angajaților.
Indicele de masă corporală (IMC): IMC este un indicator al greutății corporale în raport cu înălțimea. Valorile anormale pot indica subnutriție sau obezitate, ambele fiind factori de risc pentru sănătate.
Analiza sangelui: Există o varietate de analize și teste medicale care pot fi efectuate pe baza unei probe de sânge. Aceste analize sunt esențiale pentru evaluarea stării de sănătate a pacientului și pot oferi informații valoroase despre diverse aspecte ale funcționării organismului.
Glicemia: Monitorizarea nivelului de glucoză în sânge este importantă pentru depistarea diabetului sau a altor probleme legate de metabolismul glucozei. Pentru angajații cu diabet sau cu risc de diabet, dispozitivele de monitorizare a glicemiei pot furniza informații utile privind nivelurile de glucoză în sânge.
Funcția renală: Prin monitorizarea parametrilor cum ar fi nivelul creatininei, ureea, acidul uric, medicul poate evalua funcția renală și identifica eventuale probleme renale. Testarea se poate face prin analiza sangelui recoltat din deget de un minilaborator conectat.
Evaluarea funcției hepatice: Prin teste de laborator care măsoară enzimele hepatice și alte markeri, medicul poate evalua funcția ficatului.
Profilul lipidic: Analizează nivelurile de grăsimi (colesterol, trigliceride) din sânge, fiind utile în evaluarea riscului cardiovascular.
Proteinele specifice: Analize precum proteina C-reaktivă (PCR) sau testul pentru markeri tumorali pot oferi informații despre inflamație sau prezența unor anumite tipuri de cancer.
Grupul sanguin și Rh: Identifică tipul de sânge și Rh-ul, informații importante în caz de transfuzii sau intervenții chirurgicale.
Testul de coagulare: Măsoară timpul de coagulare a sângelui și poate identifica tulburări ale coagulării.
Densitate osoasa: Osteodensitometru cu ultrasunete – densitometrele osoase care folosesc măsurători cu ultrasunete sunt utilizate pentru a evalua densitatea osoasă, de obicei la calcaneu sau patelă. Determinarea, monitorizarea densitatii osoase este un bun predictor al riscului de fractura.
Acuitatea vizuală și auzul: Evaluarea funcției vizuale și auditive este esențială, mai ales în anumite tipuri de locuri de muncă care implică riscuri asociate cu scăderea acuității senzoriale.
Stresul și măsurarea electrodermală a conductivității pielii: Dispozitivele de monitorizare a stresului pot evalua nivelurile de stres ale angajaților prin măsurarea variabilității ritmului cardiac și a conductivității pielii.
Monitorizarea posturii și a mișcărilor repetate: Pentru locurile de muncă care implică posturi specifice sau mișcări repetitive, dispozitivele de monitorizare pot identifica potențiale riscuri pentru sănătatea musculo-scheletică.
Monitorizarea ergonomică: Prin utilizarea senzorilor și a dispozitivelor inteligente, se poate evalua ergonomică locului de muncă pentru a preveni leziunile musculo-scheletice și alte probleme asociate cu mediul de lucru.
Monitorizarea expunerii la substanțe toxice: Senzorii portabili sau dispozitivele specializate pot evalua expunerea angajaților la substanțe chimice sau toxine în mediul de lucru.
- Continuitatea Îngrijirii: Telemedicina integrată contribuie la asigurarea continuității îngrijirii prin conectarea pacienților cu furnizorii de servicii medicale într-un mod mai rapid și mai convenabil. Acest lucru poate fi deosebit de util în zone geografice izolate sau în cazurile în care accesul la servicii medicale tradiționale este limitat.
- Transmiterea Datelor: Datele colectate de aceste dispozitive sunt transmise automat la furnizorii de servicii medicale, către platforma de telemedicină integrată SDH. Acest lucru poate fi realizat prin intermediul conexiunii la internet sau prin tehnologii wireless.
Permite măsurarea la domiciliu de către pacient sau de asistentul medical a funcțiilor vitale, a parametrilor fiziologici și biologici, încărcarea pe platformă a rezultatelor în timp real și vizualizarea de catre medic pentru diagnostic și monitorizarea stării generale.
Prin interfață utilizatorii sunt ghidați pas cu pas cu modul utilizării dispozitivelor, astfel încât să poată monitoriza/măsura cei mai importanți parametri fiziologici individual acasă, fără intervenția specialiștilor.
- Analiza Datelor: Datele sunt analizate de către profesioniștii din domeniul sănătății pentru a monitoriza evoluția afecțiunilor pacienților. Interfața web permite evaluarea lor de la distanță de către medicul specialist. Pe lângă rezultatele ultimelor măsurători, pot fi vizualizate tendințele pe o perioada de timp, istoricul medical. Parametrii fiziologici/biologici, a funcțiilor vitale pot fi setați de către medic pentru fiecare pacient și în cazul în care sunt depășiri midicul este alertat. Poate fi setat să trimită automat rezultatele măsurătorilor, informări prin e-mail sau notificări prin mesaj, medicului curant, asistentului medical, pacientului sau rudelor în funcție de setările medicului.
- Partajare ușoară a informațiilor: Cu ajutorul documentelor digitale, informațiile pot fi partajate mai ușor între diferiți profesioniști medicali, spitale sau clinici. Acest lucru poate duce la coordonare medicală mai bună și la furnizarea de servicii medicale mai eficiente.
- Intervenție și Management: Pe baza datelor colectate, furnizorii de servicii medicale pot interveni pentru a ajusta tratamentul, a furniza recomandări sau a programa consultații online sau cu prezenta fizică cu pacienții, în funcție de nevoile individuale.
Configurarea alertei automate în fucnție de parametrii setați, în funcție de parametri fiziologici stabiliți de medic, platforma avertizează medicul despre starea pacienților. Medicul poate avelua daca este necesară o intervenție sau pacientul poate fi consultat de la distanță, daca necesită ajustarea schemei de tratament. În caz de urgență medicul poate trimite asistenta sau ambulanța la pacient. Încărcarea pe platformă a schemei de tratamet, medicul poate modifica tratamentul cu posbilități de vizualizare și descărcare de către pacient. Anamneza, înainte de consult la cabinet, medicul poate solicita pacientului un chestionar cu întrebări pentru anamneză.
- Automatizarea Proceselor: Spitalul digital folosește automatizarea pentru a eficientiza sarcinile administrative, cum ar fi programarea, facturarea, decontările cu casa de asigurări, întocmirea rapoartelor medicale, aceasta eliberează timpul personalului medical pentru a se concentra pe îngrijirea pacienților. Permite planificarea prin platformă a onsultațiilor online, prin telefon sau videochat, în cazul în care starea pacientului impune, medicul poate programa pacientul la consult în cabinet cu prezență fizică și invită prin platformă pacientul la consultații.
E-Recete și gestionarea medicală online: Telemedicina integrată poate include și posibilitatea de a genera și trimite rețete electronice, precum și de a gestiona programările și dosarele medicale online. Aceasta face procesul de îngrijire a sănătății mai convenabil și eficient. Rețetele, raportului medical, a biletului de trimitere sunt postate pe platformă cu posibilități de vizualizare/descărcare și de către pacient.
Soluție de plată integrată, daca serviciile medicale sunt cu plată, platforma asigură posibilitatea emiterii facturii și încasarea/plata prin card bancar, posibilități de întocmire a deconturilor cu casa de asigurări.
- Rapiditate și eficiență: Permite consultări medicale rapide și eficiente, servicii medicale mobile disponibile oricând și de pe orice dispozitiv smart. Pacienții pot obține răspunsuri la întrebările lor medicale sau pot primi sfaturi de specialitate într-un timp mai scurt decât în cazul programărilor tradiționale.
Pacientul poate face programare la consult; – telefonic, – videochat, – cabinet cu prezență fizică, în funcție de disponibilitățile medicului conform calendarului stabilit de medic pe platformă, pacientul poate solicita un consult și în afara programului medicului, medicul poate accepta sau respinge solicitările în afara caledarului stabilit pe platformă.
Interacțiune rapidă cu pacientul – call, mesaj, prin platformă, videochat, întocmirea raportului medical și postera pe platformă, medicul poate seta accesul la documente, pacient, sau alți specialiști, comunicarea pacientului prin platformă a schemei de tratament, a modului de administrare a medicamentelor.
La finalizarea măsuratorilor, la solcitare, pacientul va primi prin e-mail evaluarea parametrilor.
- Confidențialitate și securitate: Datele colectate de dispozitivele medicale conectate sunt automat transferate pe server unde sunt stocate în conturi individuale protejate conform normelor UE. Platforma este concepută pentru a proteja confidențialitatea datelor medicale și a informațiilor pacienților, oferind o securitate sporită pentru transferul și stocarea datelor medicale. Digital Hopital asigură o locație sigură pentru stocarea datelor medicale, cu capacități excelente pentru stocarea pe termen lung a informațiilor medicale. Pacientul poate limita accesul la datele personale, la datele medicale sau chiar poate solicita ștergerea definitivă.
- Flexibilitate: Personalizarea platformei în funcție de cerintele furnizorului de servicii medicale, medicului. Posibilități de extindere, includerea sau eliminarea unor facilități de efectuare a măsurătorilor, extinderea/conectarea sau eliminarea/deconectarea unor dispozitive medicale, de exemplu eliminarea audiometriei și adăugarea altor facilități, includerea unui minilaborator pentru analiza rapidă a continutului de creatinină și uree, densitometru osos cu ultrasunete, măsurarea tensiunii periferice, etc., în funcție de patologie, de specialitatea medicului, modificarea sau adaugarea altor funcții administrative.
Cateva Dispozitive de Monitorizare:
Măsurători/dipozitive, posibilități conectare/personalizare;
-Tensiometru
-Termometru digital
-Pulsoximetru
-Glucometru
-ECG
-IMC
-Stetoscop digital
-Audiometru
-Spirometru, măsurarea capacității pulmonare
-PEF-metru (Peak Flow Meter)
-Densitometru osos cu ultrasunete
-Minilaborator analiza sangelui
Interfața Furnizorului de Servicii Medicale:
Interfața sistemului de telemedicina itegrată SDH este disponibilă pe web pentru furnizorii de servicii medicale (spitale, clinic, medici de familie, furnizori de îngrijire a vârstnicilor, furnizori de sănătate ocupațională, monitorizare de la distanță, ingrijire la domiciliu, continuitatea îngrijirii medicale post-spitalizare etc.).
– Publicarea datelor disponibile a consultațiilor online și a prețurilor serviciilor medicale,
– Înregistrarea teleconsultației,
– Primirea, vizualizarea și evaluarea datelor dispozitivelor medicale conectate la sistem,
– Integrabilitate la sistemele HIS/CIS,
– Plată și facturare automată cu cardul bancar,
– Generarea și transmiterea rapoartelor medicale către pacienți,
– Configurarea rapoartelor automate pentru monitorizarea pacientului la distanță,
– Trimiterea rețetelor și a recomandărilor,
– Trimiterea și raportarea mementourilor privind administrarea medicamentelor,
– Crearea și trimiterea sarcinilor terapeutice către aplicația mobilă a pacientului,
– Editarea/trimiterea chestionarelor medicale,
– Trimiterea chestionarelor pre-introduse (sănătate mintală, chestionarul OMS de bunăstare, evaluarea generală a sănătății etc.)
Opțiuni:
– acces la sistemul de programre disponibil și pe site-ul furnizorului de servicii (spital, medic de familie etc.), astfel încât utilizatorul nu are nevoie să descarce aplicația mobilă,
– funcție automată de facturare și plată, care deduce automat prețul serviciului din contul bancar al utilizatorului și trimite factura la adresa de e-mail specificată,
– digitalizarea arhivei.
Interfața utilizatorului: APP
Aplicație;
- conectarea la diferite dispositive medicale, pentru efectuarea măsurătorilor și stocarea datelor,
- utilizarea serviciilor de telemedicină, monitorizarea pacientului, consultații prin apel, video, etc.
- pentru urmărirea stării de sănătate a pacienților,
Interfața cu funcții de bază cu acces pentru pacienți/utilizatori finali la servicii prin aplicația pentru telefonul mobil.
Utilizatorul trebuie să accepte politica de gestionare a datelor, termenii și condițiile în conformitate cu prevederile GDPR. Trebuie să își dea consimțământul explicit pentru accesibilitatea datelor.
În orice moment, utilizatorul poate solicita ștergerea definitivă a datele din sistem, sau poate limita accesul.
Certificări:
ISO 27001 – Asigurăm transferul de informații printr-un mediu informatic securizat, confidențial.
ISO 14001 – Suntem angajați într-un demers de îmbunătăţire continuă pentru minimizarea impactului asupra mediului, respectarea cerinţelor legale şi gestionarea bugetului.
ISO 20000-1 – Managementul Serviciilor IT.
GDPR – protecția datelor personale sun asigurate conform prevederilor legale.
Integrare prin protocol de tip API (application programming interface) cu soluții tip HIS și/sau Online PACS pe standardul HL7(FHIR)/sau API’s existente deja.
Termen de implementare;
Termenul de implementare al aplicației este de maxim 60-80 de zile de la data semnării contractului, dacă se îndeplinesc toate condițiile necesare în perioada de pre-analiză a proiectului.